Marketingový mix

Marketingový mix označuje spojení čtyř základních marketingových nástrojů, které firma používá k dosažení svých cílů. Tento model vyvinul Neil Borden kolem roku 1949, kdy začal poprvé používat toto slovní spojení.

Definice pojmu

Marketingový mix, neboli čtyři P, reprezentuje strategickou pozici produktu na trhu pomocí 4 parametrů:

  1. Výrobek - Product: uspokojuje potřeby zákazníka a označuje nejen samotný výrobek nebo službu (tzv. jádro produktu), ale také sortiment, kvalitu, design, obal, image výrobce, značku, záruky, služby a další faktory, které z pohledu spotřebitele rozhodují o tom, jak produkt uspokojí jeho očekávání.
  2. Cena - Price: hodnota výrobku pro zákazníka, vyjádřená v penězích, za kterou se produkt prodává. Zahrnuje i slevy, termíny a podmínky placení, náhrady nebo možnosti úvěru.
  3. Propagace - Promotion: nejviditelnější část marketingového mixu se zabývá propagací výrobků či služeb. Tedy kde a jak se bude produkt prodávat, včetně distribučních cest, dostupnosti distribuční sítě, prodejního sortimentu, zásobování a dopravy. V této části se také nejvíc uplatňuje internetová reklama a většina našich služeb.
  4. Distribuce - Placement: přemístění výrobku od výrobce k zákazníkovi. Jak se spotřebitelé o produktu dozví (od přímého prodeje přes public relations, reklamu a podporu prodeje).

Kde najdete další informace

Mohlo by vás také zajímat

Máte zájem o naše služby? Napište nám.

Pošlete nám vyplněný formulář a buďte ve střehu - do 2 hodin se vám ozveme.

Údaje označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Nebojte, vyplněním formuláře se k ničemu nezavazujete.

 

Poslat emailem