B2C

Business-to-customer (B2C) označuje obchodní vztahy mezi firmami a koncovými spotřebiteli. Vždy, když si jako fyzická osoba kupujete nějaký produkt či službu, jde o vztah B2C.

Definice pojmu

Zkratka pochází z anglického business-to-customer, což znamená obchodník-zákazníkovi. Zákazník je v tomto konceptu, který se někdy nazývá také retailový prodej, vždy koncovým spotřebitelem produktu nebo služby. V oblasti internetu se pro B2C užívá také označení e-commerce.

Podobně jako u B2B přispěl Internet výrazně i k rozvoji obchodování B2C. Umožňuje totiž levné a rychlé zpřístupňování nabídky produktů a služeb koncovým spotřebitelům v internetových obchodech, e-shopech. Obchodníků nabízí prodej na internetu zejména velkou míru automatizace všech procesů souvisejících s realizací prodeje.

Při prodeji zboží na internetu koncovým zákazníkům je velmi důležitý internetový marketing a internetová reklama, zejména pak PPC reklama, marketing v sociálních sítích, optimalizace pro vyhledávače. Velkou pozornost je samozřejmě důležité věnovat také řešení e-shopu nebo jiného obchodně orientovaného webu.

Kde najdete další informace

Mohlo by vás také zajímat

Máte zájem o naše služby? Napište nám.

Pošlete nám vyplněný formulář a buďte ve střehu - do 2 hodin se vám ozveme.

Údaje označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Nebojte, vyplněním formuláře se k ničemu nezavazujete.

 

Poslat emailem