PPC reklama na Facebooku

PPC reklama na Facebooku se stala důležitou součástí marketingového mixu díky obrovskému počtu uživatelů a přesnému cílení reklam. Podívejte se, jaké možnosti inzerce v této sociální síti máte.

Možnosti PPC reklamy na Facebooku

Sociální síť Facebook nabízí z pohledu českého zákazníka nejvíc možností PPC inzerce ze všech sociálních sítí. PPC reklamu na Facebooku zprostředkovává reklamní systém Facebook Ads.

Jak můžete na Facebooku cílit reklamu

Facebook, respektive jeho reklamní systém Facebook Ads, je vyhlášený přesností, s jakou můžete cílit reklamní sdělení. Abyste si tuto jeho přednost dokázali lépe představit, podívejte se na následující příklad.

Dejme tomu, že máte e-shop s oblečením a doplňky pro miminka. Patrně budete chtít zacílit mimo jiné na novopečené maminky. Zvolíte tedy zobrazování reklamy pouze ženám ve věku od 20 do 35 let, které jsou zadané, zasnoubené nebo vdané a jsou fanouškem stránek jako Miminko, Miluju Miminka, Mámin svět, Bazar dětského oblečení a podobně.

Celkem slušné možnosti cílení, co říkáte? PPC reklama na Facebooku vám dále:

  • umožňuje cílit reklamu dle vztahu k facebookové stránce, tzv. fan page. Můžete cílit na uživatele, kteří již jsou fanoušky vaší stránky, na přátele fanoušků vaší stránky nebo na všechny kromě fanoušků vaší stránky,
  • poskytne možnost zaujmout originální grafikou,
  • dovolí platit i za zobrazení (PPV), pokud pro vás rozpočet nehraje zásadní roli,
  • nabídne vybrat si, kam budete uživatele, kteří kliknou na vaši reklamu, přivádět. Můžete je přivést na svou webovou stránku nebo na facebookovou fanouškovskou stránku.

Počet aktivních uživatelů sociálních sítí v ČR

Reklama směřující na webové stránky

  • Tato možnost je vhodná k propagaci konkrétních produktů, služeb nebo akcí. Ocení ji především provozovatelé e-shopů.
  • Pokud uživatele přivedete na své webové stránky, získáváte možnost využít prostor, které již máte. Nemusíte připravovat žádné speciální stránky na Facebooku.
  • Na rozdíl od uživatelů, které přivedete na své facebookové stránky, nelze počítat s dlouhodobou interakcí s nimi. Když uživatel přijde na váš web, buď nakoupí, nebo odejde s prázdnou. Ve druhém případě vás jeho další návštěva bude pravděpodobně stát stejné úsilí jako ta první.

Reklama směřující na vaše facebookové stránky

  • Cílení reklamy na facebookovou stránku vede ke zvýšení počtu fanoušků. Výhodou je, že s těmito uživateli můžete dále komunikovat.
  • Nevýhodou je naopak nemožnost využít analytické nástroje, na které jste zvyklí při práci s webem.
  • Přímo u reklamního sdělení je vidět, že se některým přátelům propagovaná stránka líbí. Jde o méně osobní podobu word of mouth.
  • Kromě standardního komerčního sdělení zavedl Facebook také několik nových reklamních formátů, tzv. Sponsored Stories. U těchto zpráv se nevyužívá reklamního sdělení, uživatelům se místo reklamy zobrazí pouze krátké oznámení o tom,
    • že jejich kamarád stránku "lajkoval" (Like Story),
    • "lajkoval" příspěvek stránky (Page Post Like Story),
    • nebo se zobrazí jen poslední příspěvek stránky s informací, kolik uživatelů jej "lajkovalo" či komentovalo (Page Post Story).
  • Sponsored Stories nepůsobí jako klasická reklama, což vede k velké úspěšnosti. Na shrnutí našich zkušeností z používání Sponsored Stories se podívejte na Sunitce.

Máte zájem o naše služby? Napište nám.

Pošlete nám vyplněný formulář a buďte ve střehu - do 2 hodin se vám ozveme.

Údaje označené hvězdičkou (*) jsou povinné.

Nebojte, vyplněním formuláře se k ničemu nezavazujete.

 

Poslat emailem